وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس، تاکید کرد: هیچگونه راهحل نظامی برای هر موضوعی که به ایران مربوط باشد وجود ندارد و ما هرگز در برابر هیچ تهدیدی سر خم نمیکنیم.
نمایندگی ایران در سازمان ملل تلاش آمریکا برای نمایش افزایش تعداد کشورهای حامی قطعنامه ضد ایرانی را مضحک دانست.
وزیر امور خارجه ایران امروز با استقبال همتای هندی در نشست وزرای خارجه بریکس حضور یافت.
وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو نوشت؛ همدستی با رژیم اسرائیل غیرقابل بخشش است.
وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیهای، ادعاهای مطرح شده در بیانیههای وزارت خارجه و وزارت کشور کویت مبنی بر برنامه ریزی ایران برای انجام اقدامات خصمانه علیه کویت را مطلقا بی اساس و مردود اعلام کرد.
در مصاحبه سخنگوی وزارت امور خارجه با شبکه «ایندیا تودی» هند مطرح شد؛
«اسماعیل بقائی» با اشاره به اینکه وقتی صحبت از روابط دوجانبه هند با کشورهای دیگر میشود، تصمیمگیری درباره آن بر عهده خود هند است، گفت: «روابط ما با کشورهای دیگر هرگز علیه هند نبوده و فکر میکنم این یکی از اصول پایه حقوق بینالملل است که هیچ رابطه دوجانبهای نباید علیه کشور ثالثی باشد.»
وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان امروز با یکدیگر درباره تحولات منطقهای رایزنی کردند.
ایران بهدلیل تجاوز به تأسیسات هستهای، تحریم و تهدید به توسل به زور، از آمریکا در دیوان لاهه شکایت کرد.
وزیران امور خارجه ایران و ازبکستان درباره روابط دوجانبه و منطقهای تبادل نظر کردند.
دستیار اقتصادی رئیس جمهور روسیه گفت: امروز روسیه و ایران نمونهای از شراکت و همکاری مسئولانه مبتنی بر احترام متقابل، رویکرد عملگرایانه و تمایل به مقابله مشترک با چالشهای مدرن را نشان میدهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه، از حضور عباس عراقچی در نشست آتی وزرای خارجه بریکس خبر داد.
وزیر امور خارجه استرالیا از تحریمهای خصمانه جدید این کشور بهبهانههای واهی علیه ایران خبر داد.