وزارت امور خارجه کشورمان درباره تعرض آمریکا به کشتی تجاری ایرانی و گروگانگیری خدمه و خانوادههای آنها بیانیهای صادر کرد.
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان طی ۲۴ ساعت گذشته برای دومین بار با یکدیگر گفتوگو کردند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: از همان ابتدای آتشبس ما با بدعهدی امریکا مواجه شدیم. آمریکا رفتارهایی انجام میدهد که به هیچ عنوان نشانگر جدیت در پیگیری یک روند دیپلماتیک نیست.
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد که نقش دریایی ایران توسط آمریکا نه تنها نقض آتشبس است بلکه غیرقانونی است.
سعید خطیبزاده معاون وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران در اظهاراتی تاکید کرد که هیچ مواد غنیسازی شدهای به آمریکا ارسال نخواهد شد و این موضوع قابل طرح نیست.
وزیر امور خارجه با صدور پیامی بهمناسبت روز ارتش بر عزم راسخ وزارت امور خارجه در تداوم تعامل، همافزایی و همگرایی با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و اقتدار امروز ایران را وامدار مجاهدتهای خستگیناپذیر نیروهای مسلح دانست.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: اورانیوم غنی شده ایران به هیچ وجه به جایی قرار نیست انتقال داده شود .
وزیر امور خارجه ایران امروز از آزادی تردد در تنگه هرمز در دوره باقی مانده از آتشبس بین ایران و آمریکا خبر داد و گفت: در پی اعلام آتشبس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتیهای تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتشبس بهطور کامل آزاد اعلام میشود.
فرمانده ارتش پاکستان امشب با وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار و گفتوگو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با بیان اینکه تنها میانجی که در حال حاضر تبادل پیام از طریق آن صورت میگیرد، پاکستان است و از یکشنبه که هیأت ایران به تهران برگشت تا امروز پیامهای متعددی از طریق واسطه پاکستانی تبادل شده است، گفت: امروز به احتمال زیاد میزبان هیأتی از پاکستان هستیم.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نامهای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت گفت: تسلیحات به کار رفته در تجاوز به ایران از زرادخانه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بود.
وزیر امور خارجه امروز در گفتوگوی تلفنی با همتای ترکیهای با اشاره به تشدید تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مشروع مردم لبنان علیه متجاوزان اشغالگر تأکید کرد.