وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با الجزیره بیان کرد که غنی سازی صفر درصد از محدوده مذاکرات با آمریکا خارج است.
مذاکرات هستهای ایران و آمریکا در مسقط پایان یافت و ارزیابیها حاکی از تفاهم احتمالی برای ادامه روند دیپلماتیک است.
وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه در تماسهای تلفنی جداگانه با همتایان خود در مصر، عمان و قطر آخرین تحولات منطقهای و بینالمللی را مورد بررسی قرار داد.
وزیر امور خارجه ایران امشب گفت: مذاکرات هستهای با ایالات متحده روز جمعه ۱۷ بهمنماه حدود ساعت ۱۰ صبح در مسقط برگزار میشود.
در گفتوگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و مصر مطرح شد؛
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «بدرعبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر، امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن در یک تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقهای گفتوگو کردند.
وزیر امور خارجه در نشست وبیناری با سفرا و رؤسای نمایندگیهای ایران در قاره آمریکا بر ضرورت تقویت و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه و چندجانبه، بهویژه در بستر سازمانهای بینالمللی چون بریکس تأکید کرد
در پی اقدام خصمانه اروپا علیه سپاه پاسداران، سفرای اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.
معاون سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز تصریح کرد: مسئولان ایرانی بنایی بر انتقال مواد غنی شده هستهای به هیچ کشوری ندارند.
وزیر امور خارجه امروز در حرم مطهر امام (ره) گفت: ما آماده دیپلماسی هستیم، ولی باید بدانند که دیپلماسی با تهدید، ارعاب و فشار همخوانی ندارد. دیپلماسی مرام خودش را دارد و انشاءالله در این مسیر ثابت قدم خواهیم بود و امیدوارم نتایج آن را به زودی ببینیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت در طی تروریستی اعلام کردن سپاه طی دیروز و امروز همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در تهران سفارت دارند به وزارت خارجه احضار شدند.
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: وزیرخارجه قطر درسفر به تهران با علی لاریجانی و سیدعباس عراقچی دیدار کرده است.