از ابتدای جنگ علیه ایران بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک آمریکا کاهش یافته است.
پایگاه ردیاب هزینه جنگ ایران اعلام کرد آمریکا طی ۷۹ روز درگیری نظامی علیه ایران ۸۵ میلیارد دلار هزینه مستقیم کرده است؛ رقمی که شکاف فاحشی با آمار ۲۹ میلیارد دلاری پنتاگون دارد.
قیمت نفت در پی تداوم تنشها در منطقه خاورمیانه به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.
یک کارشناس صنعت ریلی گفت: با افزایش تردد قطارهای تجاری ایران - چین و رسیدن آن به روزانه یک قطار، ظرفیت جابهجایی بار به یک میلیون تن در سال میرسد.
یک تحلیلگر بازارهای انرژی گفت: با شرایطی که ترامپ در اقتصاد جهانی ایجاد کرد در سال جاری شاهد رشد فزاینده قیمت انواع فراورده های نفتی در بازار های جهانی خواهیم بود.
یک فعال اقتصادی ایرانی ساکن در عمان گفت که حجم مبادلات تجاری ایران بعد از جنگ رشد بسیار زیادی پیدا کرد به طوری که در این مدت از ۲ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس اسبق سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ایجاد مسیر جدید انتقال ارز میان ایران و روسیه گفت: با اتصال سیستم پیامرسان بانکی ایران به شبکه بانکی روسیه و فعال شدن حسابهای کارگزاری میان بانکهای دو کشور، زمان انتقال ارز برای تجار از چند ماه به چند ساعت کاهش یافت.
هزینه جنگ با ایران در حوزه انرژی ۳۷.۵ میلیارد دلار هزینه برای آمریکاییها بهدنبال داشته است.
بانک آمریکایی مورگان استنلی هشدار داد که در صورت بستهماندن تنگه هرمز، قیمت نفت تا ۱۵۰ دلار جهش خواهد کرد.
درپی ادامه تنشها در تنگه هرمز و تأثیر آن در کاهش صادرات نفت خاورمیانه، ترس از کمبود سوخت در تابستان فراگیر شد.
همزمان با آغاز درگیری در منطقه، میانگین قیمت گازوئیل در آمریکا جهش کمسابقهای داشته و به رکوردهای سه سال گذشته نزدیک شده است.
بلومبرگ در گزارشی نوشت تبعات جنگ و جهش قیمت انرژی، اقتصاد و مصرف آمریکا را تحت فشار برده است.