وزیر انرژی استرالیا اعلام کرد: فقط ۱۸ روز بنزین؛ ۱۶ روز گازوئیل و ۱۴ روز سوخت هواپیما داریم.
جنگ در خاورمیانه علیه ایران موجب تصمیم ثروتمندان آسیایی برای مهاجرت از امارات به مناطقی مانند سنگاپور شده است.
مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود هشدار داد صادرات نفت از تنگه هرمز به کمتر از ۱۰ درصد سطح پیش از جنگ کاهش یافته است.
جو روانی حاکم بعد از هشدارهای قرارگاه خاتم مبنی بر هدف قرار دادن اهداف اقتصادی، بانک اچاسبیسی در قطر را به تعطیلی و استاندارد چارترد در دوبی را به تخلیه کشاند.
فایننشال اکسپرس نوشت: با ادامه جنگ و بسته ماندن تنگه هرمز، قیمت نفت ممکن است تا ۲۰۰ دلار هم افزایش یابد.
نفت خام موربان امارات که شاخص کلیدی خاورمیانه است، از مرز ۱۲۰ دلار عبور کرد.
همزمان با جهش بیسابقه قیمت سوخت و سقوط شاخصهای اشتغال در آمریکا، اقتصاد این کشور وارد فاز بحرانی شد.
رویترز در گزارشی عنوان کرد که ادامه بحران انرژی میتواند به یک نقطهضعف سیاسی برای ترامپ تبدیل شود.
اولین فروش فیزیکی نفت خام با قیمت بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه در Murban Crude امارات به ثبت رسید.
قیمت نفت خام در بازار بینالمللی انرژی شانگهای به مرز ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه رسید.
معاون اول رئیس صندوق بینالمللی پول اعلام کرد که تشدید درگیریها در خلیج فارس عدم قطعیتهای جدیدی برای اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.
به ازای هر یک دلار هزینه ایران برای پهپادها، دشمن ۲۰ تا ۲۸ دلار برای سرنگونی آنها هزینه کرده است.