گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
وزیر امور خارجه کشورمان و «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر ساعاتی قبل به صورت تلفنی به گفتگو پرداختند.
وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه‌ای درباره نقض مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا صادر کرد.
عراقچی: نقض آتش‌بس در یک جبهه، نقض آتش‌بس در تمام جبهه‌هاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نقض آتش‌بس در یک جبهه، نقض آتش‌‎بس در تمام جبهه‌هاست.
غریب‌آبادی: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است
معاون وزیر امور خارجه گفت: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است.
بقائی: اتحادیه اروپا از خشنودسازی متجاوزان دست بردارد
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه اتحادیه اروپا درباره اقدام دفاعی ایران علیه متجاوزان آمریکایی را ریاکارانه و غیرمسئولانه خواند و گفت: اتحادیه اروپا باید از رویکرد مبتنی بر خشنودسازی متجاوزان و سرزنش کردن طرف‌هایی که از خود دفاع می‌کنند دست بردارد.
عراقچی: همبستگی و همکاری کشورهای اسلامی ضامن صلح در منطقه است
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه همبستگی و همکاری کشورهای منطقه در شرایط کنونی از بالاترین اهمیت برخوردار است، گفت: رهبران صلح‌طلب مسلمان، در کنار یکدیگر ایستاده‌اند تا زمینه‌ساز صلح باشند.
تماس تلفنی عراقچی با همتای عمانی و اعلام همبستگی ایران با عمان
وزیر امور خارجه امروز گفت که تماس بسیار سازنده‌ای با همتای عمانی داشته و ضمن ابراز همبستگی ایران با عمان در برابر هرگونه تهدید، درباره تنگه هرمز و مدیریت آینده آن در چارچوب مسئولیت‌های حاکمیتی و حقوق بین‌الملل گفت‌وگو کرده است.
بقایی: آمریکا شریک تمام جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و منطقه است
اسماعیل بقائی تاکید کرد: هیئت حاکمه آمریکا همدست و شریک همه جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و کل منطقه است.
بقائی نقض آتش‌بس و لفاظی‌های تهدیدآمیز آمریکا را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز اقدام آمریکا در نقض چندین‌باره آتش‌بس و لفاظی‌های تهدیدآمیز علیه ایران و برخی کشورهای منطقه از جمله عمان را محکوم کرد و گفت: تهدید به «انهدام» یک کشور عضو سازمان ملل نشانه خطرناک دیگری از عادی‌سازی قانون‌شکنی و قلدرمآبی در روابط بین‌الملل است.
باقری: دارایی های ایران باید بدون قید و شرط آزاد شود
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دارایی های ایران باید تماما و بدون قید و شرط به ایران بازگردانده شود.
پیوند ناگسستنی حقوق هسته‌ای و تنگه هرمز
بصیرت بررسی می‌کند
آنچه امروز به عنوان کارت برنده ایران باید در نظر گرفته شود آن است که اصل حق حاکمیت بر تنگه هرمز و هسته‌ای همچون صنایع دفاعی  و نقش آفرینی منطقه‌ای، از حقوق انکار ناپذیر ایران است و هرکدام پشتوانه‌ای برای تثبیت دیگری می‌باشد.
بیانیه وزارت امور خارجه در رابطه با نقض آشکار آتش‌بس از سوی آمریکا
وزارت خارجه تأکید کرد که ایران هیچ شرارتی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و در دفاع از خود کمترین تردیدی نخواهد کرد.
قبلی۶بعدی