امین رضایینژاد کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بینالملل در گفتوگو با پایگاه خبری تحلیلی «بصیرت» در خصوص موضوع اهمیت توجه مسوولین به پایبندی به اجرایی شدن «وحدت ساحات» و آثار آن بر تامین منافع ملی و مطالبه گری بیشتر درعرصه سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که خوشبختانه در مذاکره و تفاهم نامه ۶۰ روزه با آمریکا مطرح شده توجه به «وحدت ساحات» است که به نظر میرسد از سوی مسوولین ایرانی به عنوان یک مطالبه بسیار مهم و ارزشمند در مذاکرات تثبیت شده است.
وی در این باره خاطرنشان کرد و گفت: این موضوع به متحدین ما اطمینان خاطر قابل توجهی میدهد که ایران آنها را تنها نمیگذارد همچنان که آنها نیز در پای کار ایران ماندند و دلاورمردانه با دشمن صهیونیستی مقابله کردند. آنچه برای ایران در برابر بدعهدیهای آمریکا و احتمال نبرد و رویارویی بعدی با رژیم صهیونیستی و آمریکا حائز اهمیت است توجه به آثار وحدت ساحات است که دستاوردهای بسیار مهمتری حتی نسبت به جنگ رمضان برای ایران و محور مقاومت میتواند در پی داشته باشد.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: در صورتی که از وحدت ساحات پاسداری کنیم، اگر دشمن صهیونیستی ویا آمریکا یک بار دیگر خیال تجاوز و حمله نظامی به کشور را داشته باشند بی تردید حماس نیز درکنار حزب اله وارد نبرد و رویارویی با ارتش رژیم صهیونیستی میشود و آنها را در این جبهه درگیر میکند.
وی در ادامه بحث تصریح نمود: توجه به اهمیت موضوع «وحدت ساحات» یعنی عقب راندن دشمن و تحمیل شکست سختی به دشمن چرا که در صورت تجاوز و جنگ بعدی انصارالله رویکرد سخت تری در قبال آمریکا و اسرائیل به خود میگیرد حتی شاید بتوانیم جبهه کرانه باختری و سوریه را نیز علیه دشمن صهیونیستی و آمریکایی فعال کنیم.
رضایی نژاد تاکید کرد: ایران با توجه به اهمیت موضوع وحدت ساحات و عمل به آن در همه ارکان میتواند از محور مقاومت برای تحمیل شکست سختی به دشمن استفاده کند بنحوی که با انسجام بیشتری حتی میتوانیم جبهه سومالی را نیز علیه اسرائیل غاصب فعال کنیم.
امین رضایی نژاد معتقد است: تحرکات آمریکا در منطقه و تجاوزی که به صورت مشترک با اسرائیل به ایران داشت نشان میدهد آمریکا شبیه به بریتانیا که در زمان افول قدرت خود منطقه را ترک کرد مترصد آن است با زمین زدن ما و وارد کردن ضرباتی سخت به ایران، منطقه را به اسرائیل واگذار کند همانطور که بریتانیا آن زمان منطقه را به آمریکا واگذار کرد.
وی در این باره تصریح نمود: قطع به یقین ایران با رژیم غاصب کودک کش مشکل موجودیتی دارد و، چون این منطقه بیش از یک هژمون را بر نمیتابد این جنگ، جنگ موجودیتی است لذا کمترین بازدارندگی وجود ندارد که گمان کنیم دشمن را به عقب میراند به غیر از انسجام جبهه داخلی درایران، تقویت نظامی و توجه به اجرای قویتر وحدت ساحات.
امین رضایینژاد کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پایان گفتوگو تاکید داشت: رژیم صهیونیستی با حمایتهای آمریکا جز برای تجزیه ایران تلاشی نمیکند. آنها برای تجزیه ایران اگر لازم به فعالسازی عناصر خود برای ایجاد درگیریهای داخلی باشد مترصد نفوذیها میشوند تا همزمان با درگیریهای داخلی به ایران حمله میکنند، این اتفاق گریز ناپذیر است بنابراین برای جلوگیری از تحقق توطئههای شوم دشمن باید توجه ویژهای به وحدت داخلی و وحدت ساحات داشته باشیم تا ایران نظم بخش منطقه باشد نه رژیم صهیونیستی چرا که هیچ راه سومی وجود ندارد.