سوال بهجایی است. انتظار میرود مسئولین امنیتی در کشور دیر یا زود به این سوال پاسخ بدهند. اما اگر بخواهیم در اینجا پاسخ مختصری بدهیم باید توجه داشته باشیم که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در هر کشوری چشم و گوش مردم و حکومتاند و لذا مستمرا باید از هر حیث تقویت و توانمند شوند. به طور کلی، نهادهای امنیتی برای پیشگیری از تهدیدات از اطلاعات جمعآوریشده از منابع مختلف از جمله دادههای سایبری، اطلاعات انسانی و اطلاعات مرتبط با جرایم سازمانیافته یا تهدیدات تروریستی استفاده میکنند. استفاده از این دادهها معمولا با هدف تحلیل تهدیدات، صدور هشدارهای پیشگیرانه و تصمیمگیریهای اجرایی در زمان وقوع تهدیدات انجام میشود. طبعا، دسترسی عمومی و اشتراکگذاری اطلاعات محدودیتها و ملاحظاتی دارد. اگر به بیانیه شماره ۳ سازمان اطلاعات سپاه توجه کنید، به بخشی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه از ۵ تیر تا ابتدای دیماه1404 اشاره شده است:
کد خبر: ۳۸۸۰۴۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۲/۰۹
کد خبر: ۳۸۸۰۴۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۲/۰۸