سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۰۸:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۹۲۸۷۴

قالیباف: تصور تضاد میان میدان نظامی و دیپلماسی اشتباه است

رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان گفت: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان درباره جزئیات مذاکرات چهارجانبه سوئیس و دستاوردهای این سفر طی سخنانی گفت: برخی دوستان احساس می‌کنند میدان دیپلماسی با میدان نظامی در تضاد است؛ اساساً این تصور اشتباه است.

وی گفت: در میدان نظامی، هر موفقیتی که کسب شود، زمانی می‌توانیم آورده‌های آن را ببینیم که آن پیروزی از لحاظ سیاسی و حقوقی ثبت و ماندگار شود. بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان افزود: گاهی در حوزه نظامی شرایطی فراهم می‌شود که حوزه دیپلماسی، همان مأموریتی را که میدان می‌خواست پیش ببرد و اکنون امکان آن نیست، دنبال کند.

وی تأکید کرد: مذاکره یک روش مبارزه و ادامه مبارزه است؛ بنابراین، دوگانه‌سازی میان این دو میدان، یک بحث انحرافی است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات