رهبر شهید بسیار پرکار بودند. سن ایشان حدود ۸۷ سال شد تا به شهادت رسیدند؛ بااین حال، ایشان میگفتند من وقت کم میآورم، برای من وقت کم است و کار زیاد است. خیلی پرکار بودند. مقید بودند که وقتشان بیخود هدر نرود و در این زمینه بسیار کار کردند. مثلاً ایشان شخصاً فرماندهی کل قوا را بر عهده داشتند. حضرت امام فرماندهی کل قوا را واگذار کرده بودند به آقای هاشمی رفسنجانی و به حضرت آقا، اما ایشان شخصاً فرماندهی میکردند. یک روز در هفته، معمولاً روزهای یکشنبه، وقت ایشان مخصوص مسئولان نیروهای مسلح بود و دفتریها دیگر آن روز کاری با آقا نداشتند. ایشان تمام وقت سؤال میکردند، پرسش میکردند، جستوجو میکردند، دستور میدادند و نیروها را اداره میکردند. اگر شما بخواهید خوب بفهمید که مدیریت ایشان در این زمینه چطور بود، باید ملاحظه بفرمایید آن وقتی که ایشان عهدهدار این مسئولیت شدند وضع نیروهای مسلح ما چهجوری بود، بعد تا پایان چقدر آمدند بالا. الان آمریکا و اسرائیل تنشان میلرزد. خب این اسرائیل جایی بود که در شش روز سه کشور بزرگ را شکست داد: اردن، سوریه، مصر؛ جنگ شش روزه معروف است. چه شد که الان هیچ آسایش و امنیتی ندارد و این هیمنهاش شکسته شد؟ نهتنها او، بلکه آمریکا. چه کسی جرئت میکرد به آمریکا بگوید بالای چشمت ابرو است؟
حجتالاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر شهید