در حوادث دیماه هم قطع اینترنت با هدف قطع ارتباط و جلوگیری از ساماندهی و هماهنگی آشوبگران آموزشدیده و حرفهای برای حفاظت از جان و مال مردم انجام شد. در همین راستا، میتوان گفت قطعی اینترنت بعد از جنگ هم برای جلوگیری از درگیریهای بیشتر بوده است؛ هرچند انتشار تصاویر و سوء استفاده از آنها برای فعالسازی مجدد فتنه و احتمالا تداوم کشتهسازی هم که جزء اهداف اصلی و حتی دستاوردهای متفاوت آنها در این دوره از اغتشاشات بوده، در این نگرانی و قطع اینترنت بیتاثیر نبوده است. در واقع، اگر بر اساس محاسبه مزایا و معایب یا سود و زیان هم این اقدام را بسنجیم، به نظرمیآید با توجه شرایط و طراحی دشمنان برای سواستفاده، معایب انتشار تصاویر بیشتر از مزایای آن بوده است. البته این اقدام هوشمندانه باعث شد که آنها در بهرهبرداری از نت استارلینگ هم ناکام بمانند. متولیان این اینترنت متحیر هستند که چگونه ایران توانست ارتباطات اینگونهای را هم در۸۰ درصد ناکام بگذارد. البته ممکن است در آینده در این زمینه دستاوردهای پیشرفتهتری را به کار گیرند که لازم است ما هم راهکارهای جدیدتری را پیدا کنیم. در همین ایام از طریق سیمای جمهوری اسلامی تصاویر فراوانی از جنایت اغتشاشگران نمایش داده میشود که میتواند حجم، عمق و میزان جنایات و دقت و ظرافت طراحیهای دشمنان را به نمایش بگذارد و بر آگاهی و بصیرت مردم والبته هوشیاری و ترمیم ضعفهای احتمالی نیروهای انتظامی و امنیتی بیافزاید.
منبع: پرسمان سیاسی هفته شماره 36