بحث حمله زمینی آمریکا به ایران به عنوان مهمترین گزاره برای پایان جنگ مطرح است که در این رابطه نکاتی قابل بیان است:
۱- برخی معتقدند حمله زمينی آمریکا به ایران به دلایل ذیل قطعی است:
- انتقال حجم گسترده تجهیزات آمریکا به منطقه،
- تلاش ترامپ برای دستاوردسازی از جنگ برای پایان آن،
- تلاش آمریکا برای تصرف برخی مناطق ایران با هدف اهرم مذاکراتی،
- تلاش برای کاهش تابآوری مردم و دولت با هدف قراردادن زیرساختهای اقتصادی و صنعتی با هدف وارد کردن ضربات دیگر به ایران،
- برکناری مقامات مخالف جنگ با ایران در پنتاگون،
- تهدید ترامپ مبنی بر پایان مهلت ده روزه در راستای حمله زميني و حملات هوایی گسترده به ایران.
۲- برخی دیگر معتقدند که آمریکا بنابر دلایل ذیل به ایران حمله زميني نخواهد کرد:
- ترس آمریکا از تبدیل شدن ایران به ويتنام دیگر و تلفات گسترده،
- عدم امکان پياده کردن تجهیزات گسترده توسط آمریکا در ایران به دليل وضعیت جغرافیایی،
- بدترشدن شرایط جنگ برای آمریکا با تلفات گسترده.
باتوجه به وضعیت فعلی جنگ و اقدامات متعدد آمریکا برای حصول به یک نتیجه قطعی و مخالفتهای گسترده مردم آمریکا با ادامه جنگ با ایران(۶۸ درصد مخالف حمله زمینی به ایران هستند)، چنانچه تصميمي برای حمله زمينی اتخاذ شود، وضعيت ترامپ و تیم نظامی آن به مراتب بدتر از وضعیت کنوني خواهد شد و بنابر نقل داگلاس مک گروکر، مشاور سابق پنتاگون جنگ ترامپ با ایران، امپراطوری آمریکا را نابود کرد.
منبع: پرسمان سیاسی هفته شماره 43